Processen för affärsutveckling
Syftet med denna process är att på ett kostnadseffektivt sätt komma fram till vad som är det bästa handlingsalternativet för att skapa en stabil framtid för företaget. Under 3 halvdagsmöten ställer vi 25 års erfarenhet till förfogande. Vi använder effektiva metoder och verktyg, som ni själva kan använda i framtiden.
1. Kundanalys
Kartläggning av befintliga kunder. Genomgång av befintliga kunders köppotential, köptrohet och lönsamhet. Vilken säkerhet finns i den nuvarande kundplattformen? Vilken kundmix är optimal?
2. Produkt/tjänsteanalys
Utvärdering av befintliga produkter/tjänster. Var befinner sig produkten/tjänsten i sin livscykel? Vilka bedömningskriterier har era kunder och hur svarar ni upp mot dessa? Vilken produktmix är optimal? Vilka förändringar är önskvärda?
3. Sälj & Marknadsanalys
Vilka kanaler använder företaget idag och hur tas dessa tillvara? Vad vet vi om vår marknad? Hur ser vårt erbjudande ut och hur presenterar vi det? En process där vi vrider och vänder på olika handlingsvägar. Vi använder väl beprövade beslutsmodeller för att komma fram till vilken inriktning som är klokast för att säkra framtida positioner.
Investering
39.000 sek är investeringen för hela denna process inklusive fri telefonrådgivning mellan de tre stegen. Är du soloföretagare är priset 19.000 sek för affärsutveckling.